naujos padangosNaujas padangas automobiliui įsigyti, ypač jei vadovautis rekomendacija, kad keisti reikėtų iš karto visas keturias, yra tikrai nepigus pirkinys vairuotojui. Tačiau taupyti ir važinėti su nuomone „ai, gal dar važiuosiu, dar neblogai atrodo“, yra klaidinga. Kaip parodė atlikti tyrimai, mūsų vairuotojai aplaidžiai žiūri į šį aspektą, atsainiai vertina padangų įtaką kelionei. Mat kokybiškos, nenudėvėtos padangos, dar pilnavertiškai atliekančios savo funkcijas yra labai svarbus dalykas kelyje, nuo šios automobilio dalies labai priklauso jo stabilumas ir saugumas. Tą patį galima pasakyti ir apie vairuotojus, kurie perka ne naujas padangas, bet susigundo mokėti pinigus už nudevėtas, kurios kažkur jau buvo išmestos, kaip nebetinkamos. Tokių padangų vienintelis privalumas – kad automobilis bus ne „basas“, tačiau kiekvienoje rizikingesnėje situacijoje dėl jų galima turėti nemalonumų. Suprantama, net ir kasdien didesnius atstumus įveikiančių mašinų padangų nereikėtų keisti kasmet (o kas 2-4 metus), tačiau yra keletas būdų, kaip padangų tarnavimo laiką prailginti, tuo pačiu išsaugant jų privalumus. Štai keletas vertingų patarimų, kad naujos padangos tarnautų kuo ilgiau:

  1. VAIRUOTOJO BRUOŽAI. Padangų tarnavimo laikas priklauso nuo vairuotojo važiavimo įpročių. Reikėtų vengti itin didelio greičio, pasaugoti automobilį ir jo padangas važiuojant per nelygumus, kad jas nepradurti. Jei vairuotojas mėgsta staigiai stabdyti, vis didinti greitį, staigius posūkius, nėra atsargus važinėdamas šalia šaligatvių, išsikišimų, tikėtina, kad jo automobilio padangos, kaip rekomenduoja gamintojai, neatlaikys 120-130 tūkst kilometrų termino.
  2. REIKIAMAS SLĖGIS PADANGOSE. Reikėtų nuolat palaikyti reikiamą slėgį, jo nei padauginant, nei laikant mažesniu. To neįmanoma išmatuoti tik pažiūrėjus (jei matuojama profilaktiškai, nes akivaizdžiai „nuleista“ padanga matoma be jokių matavimo prietaisų). Matuoti slėgį verta kuo dažniau (nesudėtinga tai padaryti degalinėse). Sumažėjus oro slėgiui, deformuojasi padanga, linksta karkasas, automobilis labiau krypsta į padangos su mažesniu oro kiekiu pusę, sudėtingėja jo valdymas. Netinkamas slėgis padangose taip pat didina kuro sąnaudas.
  3. NAŠTA AUTOMOBILIUI. Reikėtų neperkrauti automobilio, nes tuomet trumpėja padangų naudojimo laikotarpis.
  4. TEISINGAS RAMYBĖS LAIKOTARPIS. „Poilsio“ laikotarpiu, kai padangoms yra ne sezonas važiuoti, laikyti jas reikėtų vertikalioje padėtyje (jei yra be diskų), o sumontuotas – horizontaliai (geriausia būtų pakabinti už centro). Žieminių padangų negalima laikyti drėgnose patalpose ar saulėkaitoje.